سبد خرید

پروژه کتاب عشق ماندگار به اتمام رسید

به گزارش اداره روابط عمومی موسسه سبک‌زندگی آل ‌یاسین؛ پروژه کتاب عشق ماندگار توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید فلاحتی به اتمام رسید.

ازدواج و تشکیل خانواده یکی از مهم‌ترین رخدادهای زندگی انسان است که بخش زیادی از عمر تحت تأثیر این انتخاب سپری می‌شود.داشتن زندگی شاد، پرتحرک و موفق درگرو انتخاب مناسب همسر و شریک زندگی است. اگر این اصل رعایت شود، موفقیتِ ازدواج و زندگی مشترک را می‌توان تضمین کرد. ازدواج موفق، دارای اصولی است که نویسنده در این کتاب به مهم ترین اصول این انتخاب که از مهم ترین انتخاب های زندگی هر فرد است، پرداخته است.

نخستین اصل برای ازدواج موفق، خودآگاهی است. خودآگاهی یکی از مهم‌ترین اصول ازدواج موفق است. خودشناسی به انسان این توان را می‌دهد تا فرصت‌های زندگی خویش را مغتنم بشمارد و با چشمی باز مسائل خود را بنگرد و دست به انتخاب بزند.
کسی که قصد ازدواج دارد باید در مورد وضعیت ظاهری، احساسات و عواطف، خُلق‌وخو، مسئولیت‌پذیری، نقاط ضعف و قوت، ارتباط با دیگران، علایق و سلایق شخصی، استعدادها و توانایی‌ها و ارزش‌ها و فرهنگ شخصی به خودآگاهی و خودشناسی دست یابد تا با در نظر گرفتن این مسائل انتخاب مناسبی انجام دهد.
دومین اصلِ ازدواج موفق، داشتن نگاه واقع‌بینانه به ازدواج است. نگاه بلندپروازانه و غیرواقعی به ازدواج، توقع از زندگی را بالا می‌برد و ادامه آن را با چالش روبرو می‌کند. برخی تصورات درباره ازدواج نادرست است. اینکه ازدواج، یعنی خوشبختی کامل؛ برای ازدواج موفق، عشق به‌تنهایی کفایت می‌کند؛ برای موفقیت ازدواج باید قبل از آن ارتباط کامل یا همزیستی بین دختر و پسر وجود داشته باشد و کمال‌گرایی در انتخاب همسر.
کسانی که قصد ازدواج دارند باید بدانند زندگی همواره با چالش‌هایی روبرو است که گذر از آن نیازمند مراقبت و مدیریت زوجین است. زن و شوهر با آموزش و یادگیری مهارت‌های لازم و عمل به آن‌ها، می‌توانند عرصه زندگی مشترک خود را مدیریت کنند و سامان بخشند.
سومین اصل برای رسیدن به ازدواج موفق، ازدواج در زمان مناسب است. باید دانست که ازدواج در سنین پایین، بیشتر با خطر شکست مواجه است، چنانکه در سنین بالا نیز احتمال رسیدن به سازگاری و بهره‌مندی از زندگی مشترک کمتر وجود دارد.
چهارمین اصل برای ازدواج موفق، شناخت نقش و جایگاه زوجین در زندگی مشترک است. بسیاری از اختلافات در این مسئله ریشه دارد؛ بنابراین شناخت ویژگی‌هایی مانند کل‌نگر بودن آقایان و جزءنگر بودن خانم‌ها، تفاوت در نحوه ارتباط کلامی و غیرکلامی میان زن و مرد، تفاوت در کیفیت و نحوه عشق‌بازی زن و مرد، تفاوت در رفتارهای جنسی ایشان و تفاوت در جنبه‌های عاطفی می‌تواند در سازگاری زوجین و موفقیت ازدواج مؤثر باشد.
پنجمین اصل برای ازدواج موفق، آشنایی با قوانین مربوط به ازدواج است. اطلاع از این قوانین می‌تواند از بروز مشکلات و اختلافات میان زن و مرد جلوگیری کند.
برای رسیدن به ازدواج موفق، کسب مهارت‌هایی نیز لازم است؛ مهارت حل مسئله، مهارت تصمیم‌گیری، کنترل خشم و مهارت گذشت ازجمله مهارت‌های لازم برای یک ازدواج موفق است.

دیدگاهتان را بنویسید

در حال بارگذاری ...