سبد خرید

کتاب رضایت از زندگی به چاپ سوم رسید

کتاب رضایت از زندگی (سلمان قاسمی) به چاپ سوم رسید

به گزارش روابط عمومی نشر تیماس؛ کتاب رضایت از زندگی به چاپ سوم رسید.

احساس رضایتمندی از زندگی یک احساس ارزشمند و لذتبخش است که ذات هر انسانی آن را طلب می‌کند. از طرفی، سرمایه‌ای است که موجب می‌شود از مواهب دیگر زندگی بهتر و لذتبخش‌تر استفاده کرد و در عین حال از آن به عنوان ابزاری برای تحمل بهتر مشکلات یا حل و فصل آنها استفاده کرد. از این رو، داشتن احساس رضایتمندی از زندگی برای افرادی که به دنبال یک زندگی ارزشمند و بامعنی هستند یک ضرورت انکارناپذیر است.

رضایت واقعی و پایدار در زندگی در صورتی به دست می‌آید که انسان نسبت به قضا و قدر الهی راضی باشد. در این صورت، او می‌داند که هر اتفاقی که در عالم امکان رخ می‌دهد براساس تقدیر عالم است و ذره‌ای از آن تخلف نمی‌کند. پس به وظایف خود عمل کرده و آنها را تمام و کمال انجام داده و با اطمینان به سرانجام کار، آرامش و رضایت عمیقی را تجربه می‌کند، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند و از تمامی فرصت‌های زندگی در دنیا به خوبی استفاده می کند. حد و حدود را رعایت کرده و به بهترین شکل، لذت از زندگی را تجربه می‌کند و برای آخرت آماده می‌گردد.

در اصل خداوند عالم است که خالق شادکامی و رضامندی از زندگی است و انسان مخلوقی است که در ساختار وجودش، زمینه‌های لازم برای شکل‌گیری فرایند رسیدن به این دو احساس را داراست. در مقدمات انسان‌شناسی، سه اصل مهم و بنیادین باید مورد ملاحظه قرار گیرند: تأثیرپذیری و تابعیت احساسات و عواطف بشر از شناخت و محتوای افکار او، وجود نظام ارزیابی در ساختار وجودی انسان و گرایش فطری‌اش به سوی خیر و نیکی به خاطر احساس رضامندی.

دو مورد از مهم‌ترین بخش‌های این کتاب، شناسایی و رفع موانع رسیدن به رضایتمندی و یادگیری روش‌هایی برای ایجاد، توسعه و عمق بخشیدن به آن است. نویسندۀ کتاب در گام اول به بررسی چهار مانع مهم و اساسی رسیدن به احساس رضایتمندی پرداخته و در گام دوم، بیست راهکار برای دستیابی به رضایتمندی و بهبود بخشیدن آن ارائه می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

در حال بارگذاری ...