سبد خرید

کتاب نظریه پردازان سبک زندگی (اندیشمندان غربی) به چاپ رسید

کتاب نظریه پردازان سبک زندگی (اندیشمندان غربی) به چاپ رسید

کتاب نظریه پردازان سبک زندگی (اندیشمندان غربی) تألیف عبدالرضا آتشین صدف به همت پژوهشکده سبک زندگی اسلامی توسط نشر تیماس وابسته به مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین چاپ و روانه بازار کتاب شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه سبک زندگی آل یاسین؛ کتاب نظریه پردازان سبک زندگی (اندیشمندان غربی) تألیف عبدالرضا آتشین صدف به همت پژوهشکده سبک زندگی اسلامی توسط نشر تیماس وابسته به مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین چاپ و روانه بازار کتاب شد.

برای نگارش این اثر، مفهوم و مباحث سبک زندگی در آثار کلاسیک و جدید اندیشمندان علوم اجتماعی و روان‌شناسی کاویده شده است. آنچه در ادامه می خوانید برخی از ویژگی های کتاب نظریه پردازان سبک زندگی (اندیشمندان غربی) است.

کوشیده‌ شده تا بر اساس منابع موجود و در دسترس، زمینه‌ها و عواملی را که در پیدایش دانش‌واژۀ سبک زندگی در اندیشه‌های متفکران مؤثر بوده ، به ترتیب تاریخ ردیابی و بیان شود. به همین دلیل از مارکس آغاز شده ؛ زیرا اندیشۀ وی در باب طبقه و قشربندی اجتماعی، سهم مؤثری در شکل‌گیری این مفهوم در اندیشۀ متفکران بعدی داشته است.

ساختار اثر بر اساس تاریخ تولد اندیشمندان تنظیم شده تا روند تاریخی نحوۀ برساختن، توصیف، تحلیل و افزایش کمی و کیفی مباحث مرتبط با سبک زندگی از خلال اندیشه‌های آنان آشکار گردد؛ لذا هرچند رهیافت جامعه‌شناختی به سبک زندگی با نگرش روان‌شناختی به این موضوع، تفاوت‌هایی جدی و بنیادی دارد؛ بااین‌حال در بیان اندیشه‌های متفکران این دو دانش متفاوت نیز از ترتیب یادشده برنگشته است.

در این اثر به توصیف و تحلیل اندیشه‌های برجسته‌ترین متفکران سبک زندگی پرداخته‌ شده؛ افرادی از قبیل زیمل، وبر، بوردیو، گیدنز و آدلر که سهم اصلی و عمدۀ ادبیات موجود در سبک زندگی متعلق به آن‌هاست و برخلاف غالب کتاب‌هایی که در این باب، به زبان فارسی نوشته شده، تنها مطالبی از آن‌ها ذکر شده که ارتباطی مستقیم و مؤثر با سبک زندگی دارند؛ به همین دلیل از بیان دیگر اندیشه‌های آن‌ها، صرف‌نظر شده؛ تا سخن بیش از آنچه لازم است به درازا نکشیده و ملال‌آور نگردد.

ناگفته نماند در کنار دیدگاه‌های اندیشمندان یاد شده، آرای برخی متفکران غیرمشهور از قبیل بنجامین زابلوکی و رزابث موس کانتر نیز بیان شده‌اند؛ که در دو مورد اخیر، به برخی دیدگاه‌های غیرمرتبط آن‌ها با سبک زندگی نیز اشاره‌ای شده است ؛ چون برخلاف متفکران پیشین، دربارۀ اندیشه‌های این دو نفر در آثار فارسی‌زبان، مطلب چندانی وجود ندارد.

شایان ذکر است متفکران دیگری نیز هستند که در باب سبک زندگی اندیشیده و قلم زده‌اند؛ افرادی مانند بودریار، باکاک، برزانو، هبدایج، جی ویل، آنسباچر و… که بیان دیدگاه‌هایشان از حوصلۀ این کتاب بیرون بوده و بیان و بررسی آن‌ها به نوشتاری دیگر در آینده واگذار شده است. همچنین در این کتاب از بیان دیدگاه‌های متفکران مهمی همچون محمد فاضلی، محمدسعید مهدوی کنی، محمد کاویانی، محمدتقی فعالی، محمدسعید ذکایی و … که در ایران اندیشمندانی برجسته در سبک زندگی به‌شمار می‌روند نیز صرف‌نظر شده استتحلیل دیدگاه‌های این متفکران نیز نیازمند اثری مستقل است .

نویسنده این اثر تلاش کرده است تا بدون پیش‌داوری، به توصیف و تبیین دیدگاه‌ها یپردازد و جانب‌داری‌ از برخی اندیشمندانی که از آن‌ها در این کتاب نام برده‌ شده نشان ندهد. همچنین تا حد امکان مطالب ساده‌سازی شده به‌گونه‌ای که برای خواننده ناآشنا به مباحث سخت‌یاب و تخصصی جامعه‌شناسی و روان‌شناسی نیز قابل‌فهم باشد.

مشخصات کتاب:

نویسنده: عبدالرضا آتشین‌ صدف

موضوعسبک زندگی، جامعه شناسی

نوع جلد: شومیز

قطع کتاب: رقعی

شابک: ۹-۲۲-۶۸۹۰-۶۲۲-۹۷۸

نوبت چاپ: اول

سال انتشارپاییز ۱۳۹۹

ناشر : تیماس

دیدگاهتان را بنویسید

در حال بارگذاری ...