سبد خرید

نگارش جلد سوم مجموعه «همسفر با یک عابر» پایان یافت

نشر تیماس دفتر سوم از مجموعه همسفر با یک عابر را منتشر کرد

به همت مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین، سومین دفتر از مجموعه همسفر با یک عابر که رسالتش بیان رازها و عبرت‌های سورۀ یوسف(ع) است، چاپ شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه سبک زندگی آل‌یاسین، سومین دفتر از مجموعه «همسفر با یک عابر» که دربردارنده رازهای زندگی یوسف پیامبر (علیه السلام) است، توسط نشر تیماس منتشر شد.

این اثر که تألیف حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدتقی فعالی است، رسالتش بیان رازها و پشت صحنه‌های زندگی یوسف پیامبر (علیه السلام) است. شیوه این اثر آن است که در ابتدا، هر آیه به همراه مضمون آن ذکر شده و ذیل هر آیه عبرت‌ها، مثال‌ها و تمرین‌هایی که راهنمایی خواننده برای عینیت‌بخشی به یک زندگی زیبا و نیل به آرامش و پیروزی حقیقی است، بیان می‌گردد.

دفتر سوم مجموعه همسفر با یک عابر که در ۱۹۲صفحه تنظیم شده شامل آیات ۳۶ تا ۵۴ سوره یوسف (علیه السلام)  است که دربردارنده ده ها راز از زیباترین قصه قرآنی است.

در بخشی از دیباچه این کتاب آمده است:

«یکی از مهم‌ترین، جذاب‌ترین و عمومی‌ترین زبان‌های تأثیرگذار در جهان امروز، زبان هنر است. مهم‌ترین عنصر قدرتمند زبان هنر، داستان است. رویّۀ قرآن نیز در حدود یک‌سوم آیاتش، بهره‌مندی از این عنصر مهم است. اگر به این رویّه و رویکرد قرآن توجه می‌شد، شاید بتوان گفت که هم‌اکنون چندین هالیوود در اختیار جهان اسلام بود و فیلم‌هایی که در جهان اسلام ساخته می‌شد، قدرت‌های برتر سینمای جهان بودند و می‌توانست بسیار تأثیر گزار باشد.

اگر روزی زبان هنر، زبان اول جهان اسلام بشود، دین کارکرد اصلی خود را پیدا خواهد کرد. اساساً همگانی‌ترین، ماندگارترین و کارآمدترین زبان برای آموزش دین و انتقال دین، «زبان هنر» است. محدود کردن دین به یکی دو زبان (زبان استدلالی و عقلی یا زبان معنویت)، محصور کردن دین و در نتیجه دور ماندن از متدولوژی قرآن در انتقال اطلاعات و آموزه‌های ناب دینی است».

نگارنده در بخشی از کتاب درخصوص معنای «عابر» در فرهنگ و ادبیات قرآن چنین می نویسد:

«عابر کسی است که نگاه و بینش بسیار عمیقی دارد، نگاهش همیشه خیره به هدفش است و دائماً برای رسیدن به حقیقت، می‌کوشد و از هر چیزی به‌جز معشوقش «عبور» می‌کند. عابر کسی است که دائماً در اندیشه ابدیت خویش است، اما درعین‌حال، بهره‌اش از زیبایی‌ها و لذت‌های دنیا را نیز فراموش نمی‌کند.  عابر در مواجهه با دنیا، متعادل است نه چسبنده و نه راهب».

دیدگاهتان را بنویسید

در حال بارگذاری ...